14 apr 2016 - 18:09
NieuwsOp het vlak van toerisme heeft Lier heel wat te bieden voor groepen, individuele bezoekers en senioren. Het aanbod voor kinderen en jongeren bleef enigszins beperkt. Daarom wordt nu gestart met twee digitale zoektochten, één voor kinderen van de lagere school en één voor jongeren uit het lager middelbaar onderwijs.
Hiervoor gaat Toerisme Lier een samenwerkingspoject aan met de firma OJOO. In 2015 vroeg OJOO aan Toerisme Lier om als pilootproject voor hun nieuw concept, een applicatie voor Lier te mogen ontwikkelen in de vorm van een digitale rondleiding in de binnenstad. Deze gratis applicatie kon gedownload worden via App store en Google play. In totaal werd hiervan 650 maal gebruik gemaakt. Deze vruchtbare samenwerking wordt nu verdergezet. Op vraag van de stad Lier zal OJOO nu in het Nederlands twee digitale zoektochten ontwikkelen.
Door de commerciële module in het pakket, wordt publiceren in meerdere talen mogelijk.
Foto: Toeristische dienst