02 apr 2014 - 13:35
NieuwsAanvragen voor stedenbouwkundige informatie worden door het stadsbestuur van Lier op een geautomatiseerde manier behandeld. Met deze voor Vlaanderen unieke werkwijze verstrekt de stad op een snelle en correcte wijze stedenbouwkundige inlichtingen, aldus schepen Walter Grootaers.
Notarissen en vastgoedmakelaars kunnen hun aanvraag indienen via de website van de stad en dit op elk moment van de dag. Het gevraagde document wordt binnen enkele minuten automatisch aangemaakt. Voorheen kon dit tot vier weken duren. De facturatie gebeurt maandelijks en bevat een overzicht van alle aanvragen.
Om van deze dienst gebruik te kunnen maken, dienen de notarissen en de vastgoedmakelaars zich via e-mail bij vastgoed@lier.be te registreren. Na registratie krijgt de gebruiker de juiste webpagina op www.lier.be toegestuurd. Via het geregistreerd e-mailadres kan elke gewenst perceel op het grondgebied van Lier opgeroepen worden. Per perceel wordt zoals voorheen een kost van 80,25 euro aangerekend. Voor de klant betekent de nieuwe aanpak een snelle en altijd beschikbare vorm van dienstverlening en een vermindering van de administratieve lasten.