07 mei 2014 - 13:02
NieuwsVanaf 1 juni werken de stadsdiensten alleen nog op afspraak. In het kader van een klantvriendelijke dienstverlening is het de bedoeling op deze manier een snelle, correcte en zo volledig mogelijk service aan te bieden aan de 34.000 inwoners en de 2.450 ondernemers.
Vanaf 1 juni kan men zowel in het stadskantoor te Lier als in het voormalige gemeentehuis te Koningshooikt uitsluitend nog terecht op afspraak. Dit geldt zowel voor de loketten burgerzaken (Lier en Koningshooikt), als voor economie, stedenbouw, verkeer, milieu en woonwijzer. Een afspraak maken is sinds 5 mei mogelijk op drie manieren: online via de website www.lier.be, telefonisch via het nummer 03-8000 300 of mondeling aan de onthaalbalie van het stadskantoor. Het maken van een afspraak is mogelijk tot 30 dagen vooraf.
Deze werkwijze biedt de klant heel wat voordelen. Korte wachttijden worden vermeden en een korte behandelingstijd verzekerd. Bij het maken van een afspraak krijgt men de noodzakelijke informatie, o.m. over documenten die men zeker moet meebrengen. Normaliter is de behandeling binnen het half uur afgesloten, zodat men gratis de ondergrondse parking kan uitrijden. Op de klantgeleidingszuil moet niet meer gezocht worden naar het juiste product. De bezoekers dienen op de knop ‘ik heb een afspraak’ te drukken en hun geboortedatum in te geven. Wie vooraf geen afspraak heeft gemaakt, moet niet onverrichter zake terugkeren. Aan de balie kan immers een afspraak gemaakt worden.
Voor het afhalen van een reeds aangevraagde reispas, een aangevraagd rijbewijs of een aangevraagd uittreksel uit het strafregister, is geen nieuwe afspraak nodig. Deze documenten kunnen afgehaald worden aan de onthaalbalie. Ook voor het aanvragen via de spoedprocedure van o.m. een reispas of een e-ID is geen afspraak nodig. In dit geval krijgt men onmiddellijk een afspraak.