20 feb 2017 - 11:49
NieuwsOndernemers of handelaars hebben voortaan de mogelijkheid om een uniek project te creëren in de vorm van het Lierse schapenkoplogo. De stad stelt daarvoor een ‘tag’ of beeldmerk ter beschikking op basis van het bestaande logo.
Sinds de lancering in 2011 van het schapenkoplogo met bijhorende baseline ‘Lier, Plezier op kop’ hebben de inwoners, de ondernemers en de verenigingen het beeld van de schapenkop gretig omarmd. Het logo is uitgegroeid tot een zeer herkenbaar beeld van de schapenkop die fier is op zijn stad. Meermaals kwam dan ook de vraag om het schapenkoplogo te mogen gebruiken voor allerlei evenementen of op eigen producten. Bijkomend kwam de vraag om zelf publiciteit te mogen maken, verwijzend naar het schapenkoplogo van de stad. Tot hiertoe bleef het gebruik van het logo voorbehouden aan de stedelijke diensten. Het schapenkoplogo en de baseline ‘Lier, Plezier op kop’ blijft exclusief voor de communicatie en de promotie van de eigen initiatieven en producten van de stad. Daarnaast is nu een apart beeldmerk gecreëerd, afgeleid van het bestaande logo. Bedoeling is dat handelaars en ondernemers dit beeldmerk hanteren in combinatie met de ‘tag’ ‘100% made in Lier’ voor de creatie van 100% Lierse producten. Wie als handelaar of ondernemer een koekje of chocolaatje, een hamburger of broodje, een onderlegger of T-shirt in of met de vorm van de schapenkop wil creëren, kan dit voortaan na goedkeuring. Alle initiatieven dienen voor ze in productie gaan en gelanceerd worden in combinatie met de ‘tag’ eerst ter goedkeuring voorgelegd worden aan het college van burgemeester en schepenen. Het team externe communicatie zorgt voor extra visibiliteit.