22 jun 2015 - 17:47
NieuwsToerisme Lier heeft vandaag de nieuwe viertalige website www.visitlier.be voorgesteld. Volgens schepen van toerisme Rik Verwaest moet deze website de bezoekers uit binnen- en buitenland nog beter wegwijs maken in het ruime aanbod van toeristische attracties. De nieuwe website werd gerealiseerd door Kris Obbers in samenwerking met Catherine Cayman en is beschikbaar in het Nederlands, Frans, Engels en Duits.
De toeristische website onderging een grondige metamorfose op maat van de hedendaagse toerist. De dynamische webstructuur is perfect afgestemd op smartphone en tablet. De meest gebruikte sociale media toepassingen werden geïntegreerd. Het nieuwe ontwerp wordt gekenmerkt door een frisse lay-out en ene duidelijke navigatiestructuur. Nieuw zijn de tools ‘Mijn favorieten’ en ‘Tripplanner’ die toelaten om gegevens bij te houden.
Wie de website www.visitlier.be bezoekt krijgt een kort filmpje van 1.30 minuut voorgeschoteld. Daarnaast wordt doorverwezen naar de deelrubrieken: zien, doen, eten en drinken, slapen, groepen en info. Op deze manier krijgt de bezoeker een duidelijk overzicht van de voornaamste bezienswaardigheden, de succesvolle toeristische producten, de streekproducten, de mogelijkheden op het vlak van eten, drinken en overnachten. Voor groepsbezoeken werd een geïntegreerde boekingsmodule voorzien. Bezoekers die nog naar www.toerismelier.be (in 2014 goed voor bijna 200.000 belangstellenden) surfen worden automatisch doorverwezen naar www.visitlier.be.