Missie 2500 lanceert ‘hey!-campagne’

16 jan 2024 - 19:16

Nieuws

In de aanloop naar ‘Blue Monday’ of ‘depri-maandag’ (15 januari) – in 2005 bedacht door de Britse psycholoog Cliff Arnall, zette Missie 2500 in Lier en Koningshooikt de campagne ‘Zeg ééns Hey. Een klein gebaar kan een groot verschil maken en brengt mensen dichter bij elkaar, op. Het idee ontstond in de stad Lulea in Zweden. Aan de hand van flyers, vlaggetjes en stickers, werd een oproep gedaan om eenzaamheid en individualisering tegen te gaan. Uit een recent ouderenbehoeftenonderzoek blijkt dat 37% van de Lierse senioren zich matig tot ernstig éénzaam voelt. Volgens de internationale studie ‘Jongeren en Gezondheid’ voelt 1 op 6 Vlaamse jongeren zich alleen. Actrice Ann Pira treedt op als meter van de campagne.

Tekst DéBé

Foto Luc Peeters

Door onze website te gebruiken, verklaart u zich akkoord met onze Cookie Policy en Privacy Policy.

OKMeer informatie.