08 dec 2020 - 12:42
NieuwsOm de focus te richten op lokaal kopen werden verspreid over de binnenstad 35 etalages in de winkelstraten voorzien van warme en hoopgevende boodschappen. Dit gebeurde op initiatief van de stad in samenwerking met De Moeve, de handelaars en enkele jonge artiesten.
Telkens werden andere citaten aangebracht – ook in het Engels – zoals ‘Think big, shop local’ en ‘You can’t buy happiness, but you can buy local’. Op deze manier worden voorbijgangers uitgenodigd om lokaal te kopen. Telkens wordt verwezen naar www.shoppeninlier.be voor verdere informatie. De handelaars konden aan de actie gratis deelnemen. Coördinator Louise Van Roy van De Moeve ging op zoek naar 6 jonge artiesten/letterkunstenaars en vond gehoor bij Cato Duys, Lisa Dyckmans, Dafne Janssens, Kato Janssens, Geertrui Storms en Maureen Wattenbergh. Laatstgenoemde plaatste het orgelpunt aan het uitstalraam van Jess Fashionstore in de Antwerpsestraat 79. Zij is illustratrice, grafisch ontwerper en leerkracht beeld en nam al eerder deel aan gelijkaardige acties in o.m. Keerbergen. Volgens Louise Van Roy krijgen de jonge kunstenaars een podium om hun kunnen te tonen en werden al tal van positieve reacties ontvangen.
Tekst: DéBé
Foto’s: ROM