Heistse mini-onderneming wint mini-markt

25 mrt 2019 - 17:24

Nieuws

Om scholen uit Lier en omgeving de gelegenheid te bieden om hun mini-onderneming voor te stellen en verkoopervaring op te doen, organiseerde Vlajo (Vlaamse Jonge Ondernemingen) samen met de stad Lier een mini-marktdag op het Felix Timmermansplein. Vier scholen pakten hier in het verlengde van de wekelijkse markt uit met een verkoopstand. Het Sint-Ursula-Instituut Lier met decoratieve flessen en lavendelshampoo; het Sint-Ursula-Instituut O.L.V.-Waver met binnenhuisdecoratie en spulletjes voor dieren; het Sint-Norbertus-Instituut uit Duffel met gepersonaliseerde gsm-hoesjes, truien, T-shirts en totebags en het H.-Hartcollege uit Heist-op-)den-Berg met zelfgemaakte potjes granola van 500 gram. De standen en de verkooptechnieken werden beoordeeld door een jury bestaande uit Rik Verwaest, schepen van lokale economie, en vertegenwoordigers van de Economische Raad, Voka en Vlajo. In ‘Sint-Gummarus’ werd de stand ‘Healthy Habits’ van het H.-Hartcollege uitgeroepen tot de meest creatieve, originele, assertieve en dynamische. De leerlingen ontvingen een cheque met voor 125 euro aan centrumbonnen. De tweede plaats ging naar ‘Lavendre’ van het Sint-Ursula-Instituut Lier en was goed voor 75 euro aan centrumbonnen.

Tekst: DFéBé

Foto’s: Luc Peeters

Door onze website te gebruiken, verklaart u zich akkoord met onze Cookie Policy en Privacy Policy.

OKMeer informatie.