Eerste mediaroman van johan van rooy

10 mrt 2016 - 09:07

Nieuws

‘Opgejaagd Nieuws’ is de titel van de eerste mediaroman en het literaire debuut van voormalig televisiejournalist en huidig storyteller Johan Van Rooy. In het boek richt hij de focus op de kleine kantjes van het grote mediacircus. ‘Opgejaagd Nieuws’ werd onder ruime belangstelling voorgesteld in aanwezigheid van Patrick Van Gompel, tal van vrienden, bewonderaars en familieleden.

Het begon allemaal met een vergeelde doos in een hoekje van de zolder. Deze doos bevatte een schat aan herinneringen aan bijna 15 jaar journalistieke bedrijvigheid bij kranten, magazines en voor de televisie. Twee jaar geleden kwam de doos aan de oppervlakte. Het was aanvankelijk de bedoeling om een soort leidraad op te stellen voor jongeren met interesse voor een loopbaan in de media. Al spoedig werd het accent verlegd richting roman met de nodige verhaallijnen.

Over de eerste versies was de auteur niet tevreden. Goede raad en nuttige tips van vrienden, motiveerden hem om door te gaan. In de lente van 2015 werd de droom om een boek uit te geven, zo goed als opgeborgen. Zijn broer Christophe en Jan Bellens, die 15 jaar ervaring heeft in de uitgeverswereld, zorgden voor een fundamentele kentering. In augustus 2015 trok Johan Van Rooy zich terug in Voormezele, in een chalet aan de voet van de Kemmelberg waar hij ongestoord kon schrijven. Het resultaat mag best gezien worden Voor de cover zorgde Wil Immink, ontwerper van de omslag van de Aspe-boeken.

‘Opgejaagd Nieuws’ is een fictief verhaal ronde de harde mediawereld en de competitieve maatschappij. De essentie van het boek werd tijdens de voorstelling nader doorgelicht tijdens een geanimeerd vraag- en antwoordspel met Patrick Van Gompel. Het boek is verkrijgbaar in de boekhandel en kost 19,95 euro. Zaterdag 26 maart signeert de auteur vanaf 15 uur in de Standaard Boekhandel in de Antwerpsestraat.

Door onze website te gebruiken, verklaart u zich akkoord met onze Cookie Policy en Privacy Policy.

OKMeer informatie.