Diace kent voorspoedige ontwikkeling met producten voor diabetici

03 aug 2022 - 16:14

Nieuws

Vier jaar geleden kreeg Cédric – het zoontje van Nick Van der Hallen en Stefanie Van Den Broeck – de diagnose diabetes type 1. Ze bleven niet bij de pakken zitten en richtten het bedrijf Diacé op, om het leven van diabetici aangenamer te maken.

Nick en Stefanie gingen op zoek naar items om het leven van Cédric en andere diabetespatiënten comfortabeler te maken. Omdat ze producten moesten laten overkomen van o.m. de USA en Australië, ontstond het idee om onder de naam Diacé een eigen onderneming op te richten. Gedacht werd aan opbergtassen, sensorhouders, stickers en kledij. Aanvankelijk werd van start gegaan met een vijftal producten. Plannen om verder te groeien confronteerden Nick en Stefanie met een financieringsnood. Er was geld nodig om te investeren in machines, voorraad, marketing en uitbreiding van het team. Om het geld te verzamelen lanceerde Diacé een crowdfundingscampagne via het investeringsplatform WinWinner. In nog geen drie weken tijd leverde deze campagne het maximale doelbedrag van 100.000 euro op. Belangstellenden konden een lening toekennen en houden er een rendement aan over. Meer dan 50 individuele investeerders gingen op het aanbod in. Vandaag is Diacé uitgegroeid tot een webshop met meer dan 1.000 items. Zo’n 80% van het gamma wordt ‘in house’ gemaakt op basis van grondstoffen uit de naburige landen. Voor producten die niet zelf worden gemaakt (zoals pompen en lederen tassen) wordt een beroep gedaan op externe partners. Vanuit Lier worden jaarlijks zo’n 10.000 bestellingen verstuurd. 80% van de orders gaat naar buurlanden. Om nog verder te groeien wordt gehoopt de Europese weg te bewandelen. Voor meer info zie www.diacé.be.

Tekst: DéBé

Foto’s: Diacé

Door onze website te gebruiken, verklaart u zich akkoord met onze Cookie Policy en Privacy Policy.

OKMeer informatie.