LIER START BABBELLIJN EN BOODSCHAPPENDIENST OPNIEUW OP

In de periode maart – juni 2020 lanceerde de stad met de babbellijn en de boodschappendienst enkele initiatieven ten gunste van de Lierse senioren. Via de babbellijn werden inwoners ouder dan 80 jaar pro-actief telefonisch gecontacteerd. Beide initiatieven werden zeer positief onthaald. In de huidige omstandigheden worden deze vormen van dienstverlening opnieuw opgestart.

Via de babbellijn zullen vrijwilligers contact opnemen met alleenstaande senioren. In eerste instantie komen de senioren die tijdens de eerste coronaperiode hebben aangegeven nood te hebben aan een gesprek, aan de beurt. Vervolgens worden ook alleenstaande 75-plussers gecontacteerd. Daarnaast zullen de medewerkers van de dienstencentra de vaste bezoekers telefonisch contacteren. Met het oog op het mentale welzijn van ouderen, zullen via de dienstencentra initiatieven worden genomen om vereenzaming aan te pakken en actief op zoek te gaan naar mensen met weinig sociale contacten. Daartoe behoort o.m. een babbel aan de deur en één-op-één contacten in de buitenlucht met respect van voldoende afstand. Met de hulp van vrijwilligers wordt ook de boodschappendienst opnieuw opgestart. 

Tekst: DéBé

Foto: ROM

Begindatum: 
donderdag, 12 november, 2020
Einddatum: 
donderdag, 12 november, 2020

Door onze website te gebruiken, verklaart u zich akkoord met onze cookie policy en privacy policy. OK