01 apr 2014 - 00:03
NieuwsIn december 2013 lanceerde de Lierse biervereniging ‘Bierke Plezierke’ haar eerste bier: ‘den Tits’. Het werd een echt succesverhaal, want de bestellingen stroomden binnen en het lekkere blondje werd in verscheidene cafés en brasserieën een vaste waarde op de bierkaart. Omdat ‘den Tits’ met zijn naam in het vaarwater van een andere bierhandelaar kwam, zagen de bierliefhebbers zich genoodzaakt om de naam van hun bier aan te passen. Voortaan gaat het verder de wereld veroveren als ‘Den Strooien Hoed’.
‘Het bier is 100% hetzelfde’, aldus Michael Broes, voorzitter van Bierke Plezierke. ‘We zijn stellig overtuigd van de kracht van de naam en van het concept en we hebben dan ook resoluut gekozen om het sterke verhaal achter ‘den Tits’ niet verloren te laten gaan. De traditie van het dragen van de tits – een platte strohoed met zwarte band – wordt niet alleen via het Lierse verenigingsleven al sinds jaar en dag levendig gehouden, maar ook in Antwerpen en Mechelen. In combinatie met het nieuwe logo, kunnen onze klanten de naamsverandering best smaken. Het belangrijkste is natuurlijk het feit dat ‘Den Strooien Hoed’ als ambachtelijk blond bier van hoge gisting, volgens hetzelfde recept wordt gebrouwen en gebotteld in Lochristi.
Bierke Plezierke zal weer aanwezig zijn op de Lierse verenigingenmarkt en tijdens Lier Centraal. Naar goede gewoonte kunnen de leden deelnemen aan een brouwerijbezoek en wordt in het najaar een quiz georganiseerd. Het jaar wordt afgesloten op de Lierse kerstmarkt met een unieke selectie Belgische bieren van ’t vat.
Meer informatie over de biervereniging, het bier en de activiteiten zijn terug te vinden via http://www.bierkeplezierke.be.