Aanpassing van het meubilair van de loketten van het stadskantoor

18 feb 2016 - 13:32

Nieuws

In het kader van een geoptimaliseerde werkomgeving brengt een ergonoom in opdracht van de stad geregeld een bezoek aan het stadskantoor. Deze nam kennis van de klachten van de medewerkers die aan de loketten beschikken over een bureau met vaste werkhoogte. Bij contacten met de bezoekers moet het pc-scherm geregeld naar hen toe gedraaid worden. Ook de medewerkers moeten mee draaien. Een pc op een draaiarm en een bureau met meer beweegruimte zou de ongemakken kunnen voorkomen. Om de werkomgeving aan de loketten ergonomisch te verbeteren werden enkele aanpassingen uitgetest. Na een positieve evaluatie, worden deze aanpassingen aan de 14 loketten uitgevoerd. Er komt een verhoogd werkblad met een inham zodat een werkcirkel ontstaat, een verstelbare steun voor de voeten en een draaiarm aan de pc’s. De aanpassingswerken zullen voor het einde van de week voltooid zijn. De dienstverlening zal geen hinder ondervinden. De kostprijs van de aanpassingswerken bedraagt 20.400 euro.

Door onze website te gebruiken, verklaart u zich akkoord met onze Cookie Policy en Privacy Policy.

OKMeer informatie.