4.700 leerlingen voor Lierse academies

03 okt 2020 - 11:21

Nieuws

Ondanks het moeilijke voorjaar met de lockdown, het opschorten van de lessen van maart tot mei en de onzekere huidige situatie, hebben zich begin oktober 4.697 leerlingen ingeschreven aan de Lierse Academies. 3.421 aan de Stedelijke Academie voor Muziek, Woord en Dans en 1.276 aan de Stedelijke Academie voor Schone Kunsten. De directeurs Geert Hendrix en Erwin Scheltjens (SAMWD) en Liesbet Van Huysse (SASK) voelen zich dan ook opgelucht.

Erwin Scheltjens: ‘We zijn blij met de cijfers. Promotioneel hebben we ook alle middelen maximaal aangewend. In het bijzonder hebben we een beroep kunnen doen op het uitgebreide netwerk van onze partners: de stad Lier en de gemeentediensten van onze vestigingsplaatsen Berlaar, Boechout, Lint, Malle, Nijlen, Ranst en Zandhoven. We kunnen alle opleidingen verder aanbieden en de tewerkstelling van onze medewerkers garanderen’. Geert Hendrix: ‘Het is voor ons van primordiaal belang om een veilige omgeving te bieden aan alle leerlingen. Hiervoor hebben we de nodige maatregelen genomen. We ervaren dat de leerlingen en de ouders deze inspanningen waarderen. We stellen wel enkele tendensen vast. Zo blijft de belangstelling voor de dansafdeling verder groeien. Ook het aantal leerlingen dat voor het eerst een muziek-, woord- of dansopleiding komt volgen, ligt hoger dan het vorige jaar. Directie, leraren en medewerkers dragen de combinatie van plezier beleven, prestaties leveren en kwalitatieve cultuureducatie ervaren, hoog in het vaandel. Les volgen aan een academie zorgt voor een persoonlijke verrijking’. Liesbet Van Huysse: ‘Met een terugval van 40 éénheden kent de SASK een lichte daling. De opleidingen worden grotendeels gevolgd door volwassen leerlingen, die een verhoogde voorzichtigheid aan de dag leggen. Toch halen we ondanks de moeilijke omstandigheden toch nog een mooi resultaat.

Tekst: DéBé

Foto’s: SAMWD

Door onze website te gebruiken, verklaart u zich akkoord met onze Cookie Policy en Privacy Policy.

OKMeer informatie.